Motociclisme

El protagonisme pertany sempre a Márquez

GP de Motociclisme de San Marino. El dia que les Yamaha oficials estrenen el canvi ‘seamless', el de Cervera i la seva Honda dominen les dues sessions

És el destí de la temporada, el pa de cada dia des que el mundial va arrencar en la pretemporada: quan hi ha motos, el protagonisme pertany a Marc Márquez.

El gran premi de Misano estava marcat pel fet de ser el primer en què les Yamaha de Jorge Lorenzo i Valentino Rossi utilitzarien el canvi superràpid seamless, però el primer dia en què els pilots van rodar pel traçat Marco Simoncelli el dominador va ser el pilot de Cervera. En totes les sessions.

Amb altes temperatures i en un asfalt amb força sots, els entrenaments de Moto GP van desenvolupar-se sota l'atenció de veure el rendiment de les Yamaha, però ràpidament el focus va redreçar-se cap a les Honda, amb Márquez marcant el ritme en el darrer circuit que queda per visitar, que es pot qualificar com a favorable a les Yamaha. Amb un pas per volta consistent, majoritàriament en els 1:34 baixos i amb un millor temps d'1:34.200, lluny encara de l'1:33.138 de Casey Stoner (2011). Per tant, marge de millora si, com sembla, avui les condicions de la pista no empitjoren. No va estar lluny del líder del mundial el seu company d'equip Dani Pedrosa, més incisiu en el rellotge del que és habitual en ell els divendres. El de Castellar, com Rossi i Lorenzo, tercer i quart, va portar el seu ritme del dia en els 1:34 mitjans.

Una menció especial per a la millor volta d'Aleix Espargaró, cinquè rere els quatre prototips de fàbrica i davant de tota la resta de prototips. “La pista és de les que més m'agraden i és curta, i això ens beneficia. Hem fet una gran feina i amb la goma tova ens hem apropat molt als capdavanters”, deia el pilot de Granollers.

Comencen bé

En les altres categories, bon inici per a Pol Espargaró i Tito Rabat en Moto 2, acostant-se al millor temps del dia i amb regularitat en el pas per volta. Mentrestant a Moto 3, triplet momentani per als pilots del país, amb Rins, Maverick i Àlex Márquez en les tres primeres posicions. Tant Márquez com Salom, sisè, van caure, si bé sense conseqüències.

Moto 3
1r Àlex Rins (KTM)
1:43.457
2n Maverick Viñales (KTM)
a 0.283
3r Àlex Márquez (KTM)
a 0.369
4t Jonas Folger (Kalex KTM)
a 0.766
5è Brad Binder (Mahindra)
a 0.806
6è Luis Salom (KTM)
a 0.932
Isaac Viñales (FTR H.)
a 0.946
8è Jack Miller (FTR Honda)
a 0.984
9è N. Antonelli (FTR H.)
a 1.070
10è Efren Vázquez (Mahindra)
a 1.082
Moto GP
1r Marc Márquez (Honda)
1:34.200
2n Dani Pedrosa (Honda)
a 0.033
3r Valentino Rossi (Yamaha)
a 0.258
4t Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 0.295
Aleix Espargaró (ART)
a 0.532
6è Álvaro Bautista (Honda)
a 0.658
7è Michele Pirro (Ducati)
a 0.689
8è Andrea Dovizioso (Ducati)
a 0.701
9è Stefan Bradl (Honda)
a 0.907
10è Cal Crutchlow (Yamaha)
a 1.008
Moto 2
1r T. Nakagami (Kalex)
1:38.291
2n Pol Espargaró (Kalex)
a 0.001
3r Tito Rabat (Kalex)
a 0.030
4t Scott Redding (Kalex)
a 0.366
5è Johann Zarco (Suter)
a 0.367
6è Thomas Luthi (Suter)
a 0.405
7è Julián Simón (Kalex)
a 0.453
15è Jordi Torres (Suter)
a 0.801
20è Ricky Cardús (Speed U.)
a 1.517
24è Àxel Pons (Kalex)
a 1.839
El nou canvi m'agrada, si bé tenim alguns problemes en la configuració de la moto
Jorge Lorenzo
En general han estat uns bons entrenaments, tot i tenir problemes d'adherència al tren posterior
Dani Pedrosa
Estic content: el nou canvi facilita la conducció, he anat ràpid des del principi i no estem lluny
Valentino Rossi
Estic satisfet perquè, llevat del revolt ràpid, on vaig a límit de la pista, he trobat unes bones referències
Marc Márquez

Isaac Viñales, a l'equip Gresini de Moto 3

Un cop acabats els entrenaments, Fausto Gresini va fer la presentació del seu equip de Moto 3 per a la temporada que ve, un conjunt que continuarà tenint Niccolò Antonelli i al qual s'afegirà el pilot de Llançà Isaac Viñales. Viñales, que ahir va ser el motor Honda més ràpid i va acabar setè, pilotarà l'any vinent una KTM oficial, la moto que agafarà l'equip Go&Fun, deixant la combinació de xassís FTR i motor Honda. “L'objectiu serà lluitar pel títol”, deia un ambiciós Viñales. “Tindrem una moto oficial i un equip molt competitiu i penso que és suficient per pensar en el màxim.”

D'altra banda, l'equip oficial KTM va fer públic l'acord per a la temporada vinent amb l'australià Jack Miller. Miller, setè en el mundial amb 65 punts, va néixer a Townsville i té el quart lloc de Sachsenring de l'any passat com a millor resultat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)